Friday 30 January 2009

Penyewa... oh penyewa...

Kelmarin lepas settle kemas rumah widuri tuu aku start advertise kat internet untuk cari penyewa... Tak sangka betul! ramai pulak yang respons! hot jugak area bbb ni ekk? siap ada plak tenant yang nak immediately masuk!... first come first serve katenye... hehehe... alhamdulillah... murah rejeki aku... so, far yang dah konpom nak tengok umah adalah dalam 3 jenis penyewa... sepasang laki bini yang baru kawin.. 3 orang budak bujang.. dan yang paling best... budak2 perempuan student ukm 10 orang!!!... wow! masakla umah tuu nanti.. huru hara! hehehe... tapi... rasa2nya.. ni la peluang nak up kan sewa sket.. hehehe

walau apa punn... aku rasa aku kena select betul2 bakal tenant2 ni.. supaya dapat yang ok dan boleh dipercayai... dan yang paling penting... x miss bayaran sewa bulan2.. yelaa.. kita punn ada komitment jugak nak bayar bank.. maintenance.. tax.. kang x pasal2 kena kuar modal sendri plak... huhuhu...

so, tadi pas semayang jumaat... aku gi jap TNB Bangi untuk menguruskan proses penukaran nama pada bil... dan bayar deposit... jadi, x perlu lahh bayar tunggakan lama.. sepp bajet beb! huhuhu..

untuk bil air plak.. aku x tukar nama lagi.. sebab bil dia -0.01 sen!! cayalahh selangor!.. air dapat pree jek!!! takbir!! hehehehe...

hmmm... rasa2nya... dah bleh prepare kutt tenancy aggrement?.. harap2 proses nak masuk tenant ni nanti.. berjalan lancar lahh... end............

No comments:

Post a Comment