Sunday 18 January 2009

Operasi Pecah Rumah...

Hari ni aku plan nak gi tengok kondisi dalam rumah kat bangi seksyen 7 tuu... So, apa lagi... memang konpem lahh kena pecah... sebab takde kunci...

Tapi sebelum pegi... aku mintak kat org tua aku tips2 yang berkesan untuk pecah rumah... hehehe... senaaaang jer diorang cakap... kontek locksmith laaaa... ehehehe... hmmm... ok gak tuu.. tak yah sesusah nak kopak padlock ngan tombol pintu tu nanti... so dengan cargasnya aku n wife bertolak ke sana (aku bawak jugakla apa2 yang patut.. mcm cutter, skru drebar, tukul besi, tape pengukur, tombol pintu ngan padlock baru sebagai backup... make sure jangan lupa bawak CONTRACT!!... papehal senang nak jawab kalo jiran2 tanya)..

Sesampainya kat situ, kitorang survey kalo2 ada kedai locksmith yang berdekatan.. kebetulan.. memang ada satu kedai yang bukak hari ahad.. apa lagas.. aku pun ajakla brader tu join operasi pecah umah ni... hehehe (tapi berbayarla)...

Memang aku respek la kat diorang nie... sekejap jer diorang 'projek' kan pintu rumah tuu... "kitorang memang dah biasa buat kerja2 nie dik" katanya... huhuhu...siap pasangkan tombol lagi... salute! kalo aku.. besok ponn lom tentu dapat bukak.. hehehehe... so, aku pun bayarla upah diorang.. rm60.. hmmm... bagi aku ok laaaa tu... servis diorang ponn ok...

So, lepas misi bukak pintu dah berjaya... kitorang pun mulakanla operasi check kondisi rumah... not bad! tak banyak yang nak kena repair... ala2 rumah baru jugakla... just minor2 problem je.. mcm tukar paip sinki, kipas, ganti bulb kalimantang ngan tombol pintu bilik... heheheh... (ingatkan banyak yang nak kena repair... sepp bajet!) so, balik ni kena la bli barang2 tu.. tapi b4 that, wife aku suruh ukur jap panjang tingkap kat setiap bilik untuk pasang rail langsir... nak jahit langsir katenye... huhuhu... semangat btul.. bagus2!

Memandangkan rumah ni tak banyak masalah.. insyaallah cepatla sket nak bawak masuk tenant... harap2 semuanya berjalan dengan lancar lahhh... amin

Ni gambo2 nye:

pintu depan & grill yang perlu di pecah...


Locked!!


Tak sampai 5 min dah terbarai...


Brader locksmith...


Ruang tamu...



Dapur...


Bilik...



Toilet...

No comments:

Post a Comment