Sunday 8 February 2009

Tenant Tokey Restoran Pakistan........

Semalam aku ada dua appointment dgn tenant utk tengok umah bangi... sepasang suami isteri dan geng budak2 bujang.. So, aku set dengan dorang utk tengok skali.. senang.. tak yah 2 3 kali keje...

but then yang datang hanyala couple suami isteri tuu.. budak2 bujang tuu x jadila plak.. so, utk couple ni.. aku deal dengan bini dia.. puan sharifah.. memula tu ingatkan dorang ni couple melayu.. tapi.. yang datang geng2 bangla la pulak!! tergezut jugak aku.. apahal pn sharifah ni bawak geng2 bangla ni??? but then, pn sharifah ni terus introduce kan sape dorang ni... hmmm.... rupa2nya.. dorang ni orang2 pakistan.. dan salah seorang drpdnya.. suami dia.. mr zulfiqar... oooo... pn sharifah ni kawin dengan orang pakistan upanya... hehehe... yang datang skali tuu pekerja2 dia... huhuhu... cuak jap aku...

lepas salam2 sume.. aku ajakla dorang masuk umah.. kagum jugak aku dengan suami dia ni... pandai cakap melayu siott!.. 10 tahun meniaga kat malaysia katanya.. mak aii..

sementara menunggu suami dia spot check umah tuu.. aku n wife borak2la dengan pn sharifah ni.. interview sket pasal dorang.. huhu.. masyukk gak dorang nii upanya.. suami dia tokey kedai barangan perabot ngan restoran pakistan kat seksyen 7 bangi.. dia plak bantu suami dia uruskan cawangan2 kedai sekitar kajang... kiranya laki bini JV uruskan perniagaan la.. woww! dia ada bagitau aku.. sebenarnya dah dua bulan lebih dorang survey rumah sewa area seksyen 7 ni.. tapi x jumpa2.. kiranya rumah ni memang rezeki terpijakla.... hehehe...

lepas puas spot check rumah... si suami ni terus je datang kat aku dan cakap "ok lahh encik.. kami konpom nak sewa rumah ni.. jgn bagi org lain ye??"... huhuhu... alhamdulillah... ada jugak org berkenan nak sewa umah aku ni.. hehehe... rejeki anaaaak...

so, kitorang pun deal laa tentang deposit dan sewa bulanan... lepas proses tawar menawar berlaku.. aku tetapkan sewa bulanan rm450.. deposit 1+1 + utility... and dorang pun setuju.. jadi, isnin nanti aku kena bagi kunci and sign tenancy agreement lahh..

ok la tuu drpd takde... still positive income lagi rasanya?.. hehehe... alhamdulillah... selesai hal penyewa...

No comments:

Post a Comment