Wednesday 11 February 2009

Sign tenancy agreement & serah kunci........

Hari ni aku sibuk sket uruskan hal2 rumah bangi sbb tenant nak masuk ptg kang... So, kena la completekan benda2 penting mcm tenancy agreement dan duplicate kunci rumah...

Janji nak jumpa ngan tenant kul 630ptg........

Kali ni diorang dtg berdua jer... suami isteri... pekerja2 diorang xde lahh pulok.. then, lepas salam2 aku trus keluarkan tenancy agreement... but before sign... aku terangkan la satu persatu berkenaan terms & condition yg perlu dipersetujui bersama.. mcm tarikh pembayaran sewa.. no akaun.. tempoh sewaan... blablabla.. supaya sama2 faham dan clear... so nanti takdela argument.. Aku tengok dorang punn ok.. xde masalah atau complaint... mungkin dah biasa menyewa kott? hehehe... lepas sign2 sume.. dorang bagila wit deposit 1+1 termasuk wit api air... dan aku pun serahla kunci rumah... settle..

seronotnyeee!.... dapat jugak pengalaman deal ngan penyewa... mcm x percaya jer!... alhamdulillah... sumenye berjalan dengan lancar... hopefully sumenye ok laa pasni... amin..

No comments:

Post a Comment